Digital markedskommunikasjon - DML2210 (7,5 sp)
Emnet gir deg en oversikt over konsepter og verktøy for digital markedsføringskommunikasjon hovedsakelig i sosiale medier, men også i andre digitale flater.
Opptakskrav: | Generell studiekompetanse |
Studiested: | Nettstudier |
Studiestart: | Høst og vår |
Lånekassen: | Godkjent |
Eksamen: | Nettbasert |
Fysisk oppmøte: | Nei |
Samling: | Nei |
Det fokuserer på viktige temaer som programmatisk annonsekjøp, søkemotormarkedsføring og søkemotoroptimalisering.
Du lærer viktige begreper innen digital reklame/annonsering og tilegner seg ferdigheter for å skape og administrere digitale annonser på tvers av ulike sosiale kanaler og gjennom ulike stadier av kundereisen.
Etter å ha fullført dette emnet, forventes det at studenten har tilegnet seg følgende læringsutbytte:
Kunnskap
- Har kunnskap om hvordan betalt digital annonsering og andre typer digitalt innhold distribueres online til kunder på sosiale medier og gjennom digitale byråer
- Har forståelse for forskjeller mellom ulike typer digital kommunikasjon på sosiale medier
- Har innsikt i hvordan søkemotorer samler inn informasjon om nettinnhold og presenterer dette nettinnholdet for kunder på sosiale medier og gjennom digitale utgivere
- Kan oppdatere sin kunnskap om digital markedskommunikasjon
Ferdigheter
- Kan utvikle en digital innholdsstrategi for en organisasjon for å skape og beholde forbrukerengasjement
- Kan skape ulike typer innhold for forskjellige digitale markedskanaler, som for eksempel reklameannonser, bloggposter, video, podkast, white papers osv.
- Kan utvikle og gjennomføre digitale markedsføringskampanjer på tvers av ulike sosiale mediekanaler og digitale utgivere
- Kan samle inn og analysere relevant informasjon om effektiviteten til forskjellige digitale markedsføringskommunikasjoner
Generell kompetanse
- Kan kommunisere produktverdi effektivt til kundene
- Forstår og kritisk vurderer rollen som digital markedsføringskommunikasjon har i verdiskaping for bedrifter
- Kan analysere effektiviteten av digital markedsføringskommunikasjon basert på organisasjonens strategiske fokus
- Kjenner til måltall innen digital markedskommunikasjon som brukes internasjonalt på tvers av bransjer
Arbeidskrav
Godkjent arbeidskrav er en forutsetning for å kunne gå opp til eksamen. Arbeidskravene i dette emnet er:
- Godkjent skriftlig innlevering
Eksamen
Individuell skriftlig eksamen på 3 timer, der en del består av multiple choice oppgaver og en del består av en skriftlig besvarelse.
Eksamensinnholdet er læringsutbyttene.
Eksamensbesvarelsen sensureres og gis gradert karakter, A – F.